Home» Περιβαλλοντική οδοποιία» Προηγμένη περιβαλλοντική εκτίμηση.
Σε έναν κόσμο όπου οι πόροι μειώνονται σταδιακά, ο σχεδιασμός των μεταφορών δεν μπορεί να περιοριστεί στην απλή λογική για την κάλυψη της ζήτησης. Υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη για έξυπνες λύσεις στα προβλήματα της κυκλοφορίας. Σήμερα είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στην ανάγκη βιώσιμης για το περιβάλλον κινητικότητας.
Η πρόσφατη νομοθεσία και τα ευρήματα της έρευνας στον τομέα του περιβάλλοντος, ο καθορισμός ενός πλαισίου μέσω του οποίου η βιωσιμότητα ενός συγκεκριμένου σεναρίου μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά ως προς την ικανότητα από την άποψη της κινητικότητας. Μεταξύ των διαφόρων μέτρων για τις εκπομπές (θόρυβος-καυσαέρια) από την κυκλοφορία και την ατμοσφαιρική ρύπανση από εγχώριες πηγές και άλλες ρυπαντικές ουσίες, αποτελούν το αντικείμενο της εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Το μοντέλο κυκλοφορίας που εφαρμόζεται στο VISUM, υπολογίζει τον όγκο της κυκλοφορίας ανάλογα με τον τύπο των οχηματων (π.χ.αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, βαρέα οχήματα, κλπ). Περισσότερο από μια δεκαετία πριν οι περιβαλλοντικές αρχές της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Αυστρίας, έχουν δημιουργήσει μια περιεκτική βάση δεδομένων των συντελεστών εκπομπών. Το αποτέλεσμα ήταν η δημοσίευση της Handbuch Emissionsfaktoren HBEFA(συλλογή των συντελεστών εκπομπών).
Στα πλαίσια εφαρμογής της οδηγίας 2002/49/ΕΚ, για την αντιμετώπιση των σοβαρών περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πόλεις, εξαιτίας του
οδικού Θορύβου, με σοβαρές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία και την ποιότητα ζωής στο αστικό περιβάλλον, προτείνoυμε πρωτοποριακή μέθοδο που εχει εφαρμοστεί σε πληθος μελετών σε πόλεις της Ιταλίας, από την εταιρεια Progetti e Servici και παρουσιάζουμε.
Βασικός στόχος είναι η δημιουργία Στρατηγικών χαρτών Θορύβου (ΣΧΘ) και αφού αξιολογηθούν οι επιπτώσεις από τις αναμενόμενες επιπτώσεις έκθεσης του πληθυσμού στον θόρυβο, δημιουργούμε Σχέδια Δράσης(ΣΔ) σε όλους τους υφιστάμενους οδικούς άξονες των πόλεων.